Bali en lombok

13 juni 2015 - Senggigi, Indonesië

Inderdaad, bas en Nienke ook op de luchthaven, en samen naar ons vertrouwde resort waar we een maandje geleden ook gezeten hadden, maar dan met Pien en Jordy .
We hebben een brommertje gehuurd en de tempel tanah lot bezocht, wel mooi om nog een keer te zien, dezelfde vliegende hond, en de slang die ik eens om mijn nek gehad heb is wel erg groot geworden.....de foto's spreken voor zichzelf om te zien hoe mooi het daar is. Nienke en ik zijn door het water naar de grot bij de tempel gelopen, en gezegend, waarbij we van de heilige bron gedronken hebben.
Nienke en bas hebben nog notie genomen van de heilige slang.....
Bij navraag over een crematie, hebben we uiteindelijk alleen een gedeelte van het verbranden gezien......het was al eerder begonnen, op de foto's zie je het hoofd goed. Voor Nienke en Bas nieuw.....
Lekker een aantal dagen relaxen, en heerlijk eten, uiteraard op het hoekje bij het oude mannetje die alle gerechten in een pan maakt, ik heb ervan geleerd, en probeer het thuis in praktijk te brengen. Nienke, Bas en ik zijn nog een avondje live music gaan kijken, met de nodige drankjes, gezellig, helaas konden ze niets van BB king, maar volgende week wel......
Bas en Nienke gingen verder in Bali, en wij naar lombok.
Om zes uur in de morgen richting Padang bay, en dan met de Ferry , 4,5 uur naar lemban, om van hieruit naar sengiggi te gaan, toch weer een dagje reizen.
Rond vier uur in Batu Bolong , en deze keer niet in de superluxe kamers maar in de tuin, minder groot maar wel de helft goedkoper. Dit moet ook wel gezien we hier drie weken gaan blijven. Na wat ouwehoeren uiteindelijk ook een koelkast op de kamer om in de avond, en soms in de middag te kunnen genieten van een koud glas water......of iets anders.
Na overleg hebben we besloten hier de vakantie af te sluiten, al is drie weken wel lang op een plaats. Het voordeel is dat we hier kunnen duiken, en doen dit om de dag.
Voor ons huisje zit een spin in een web, deze is net zo groot als mijn hand, prachtig om te zien hoe hij  zijn eten binnen haalt.
Ik heb de finale van de CL gekeken, samen met Alwi, voor enkele welbekend, mooie gast, we mogen als hij aan het werken is zijn brommer lenen, toch makkelijk.
De wedstrijd tegen Letland is niet gelukt, we zijn er 's nachts wel op uit geweest, maar nergens te zien, dus heb ik radio 1 geluisterd, met van Jack van Gelderen.......ook mooi om te horen, gelukkig uiteindelijk gewonnen........uiteraard door de PSV ers .
Het is hier zes uur later!
We hebben al een paar duikjes gemaakt, veel schildpadden en ik heb ook een paar haaien gefilmd, ik zet ze op de site.
Nienke en Bas komen 16 juni, veel duiken, en af en toe ergens naar toe, waterval, een mooie afsluiting van de reis.......